Jaro - ovocné stromy v květu
Rok vzniku:
1873"Jaro - ovocné stromy v květu" je nádherným příkladem
Monetova impresionistického
stylu, který se zaměřuje na zachycení světla a atmosféry okamžiku. Obraz zobrazuje sad ovocných stromů, které právě rozkvétají na jaře. Stromy jsou pokryté květy a zdají se být téměř zahalené v bílém a růžovém květu.
Hlavním motivem obraze je řada ovocných stromů, které se táhnou podél cesty nebo cesty, což vytváří hloubku a perspektivu v kompozici. Stromy jsou vyobrazeny s jemným štětcovým tahem, což přispívá k dojmu lehkosti a prchavosti. Kvetoucí stromy jsou zobrazeny tak, že se téměř snoubí s pozadím, což je typické pro impresionistický styl, který zdůrazňuje okamžik a atmosféru místa.
Hrázka pod stromy je pokrytá kvetoucí trávou a
květinami , což dodává kompozici více barev a života. Světlo hraje klíčovou roli v obraze, což můžeme vidět v jemném odlesku na stromech a v jasných odrazech na cestě.
Celkově má obraz "Jaro - ovocné stromy v květu" od Moneta svěží a radostný charakter, který perfektně zachycuje krásu jara a kvetoucí přírody. Monet se snažil zachytit momentální dojem a atmosféru, což činí tento obraz dojemným a inspirativním dílem.
Monet namaloval obraz Jaro - ovocné stromy v květu v roce 1873. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je podlouhlý. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.