Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Klusající kůň
Na obraze je stylizovaná malba zobrazující koně v popředí se zaměřením na jeho hnědou barvu a výrazné rysy. Kůň se zdá být v pohybu a otočený k divákovi. V pozadí jsou rozmazané postavy lidí, kteří vykazují známky pohybu a nošení zimního oblečení, což naznačuje chladné prostředí, pravděpodobně zimní scénu. Styl malby je expresivní s dynamickými tahy a živými barvami, které vytvářejí pocit živosti a pohybu.
Vytvořeno umělou inteligencí, buďte prosím shovívaví. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na výšku. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Edvard Munch (1863 – 1944) Norský malíř a grafik a vlivný představitel moderny. Vyrostl z duchovní atmosféry secese a jeho malířské dílo má některé charakteristické rysy tohoto slohu. Studoval na kreslířské škole v Oslu, kde byl ovlivněn naturalismem, francouzskými
impresionisty a
postimpresionisty (zvláště
Gauguinem a
Seuratem). Jeho dílo inklinuje k
impresionisty a symbolismu a stalo se východiskem pro expresionismus. Berlínskou výstavou v roce 1892 výrazně ovlivnil expresionistickou skupinu Die Brücke a přispěl k vzniku Berlínské secese. V českém prostředí se stal známým po výstavě v roce 1905, kterou se nechala inspirovat umělecká skupina Osma. Mezi jeho nejznámější obrazy patří zejména
Výkřik a
Madona. Jeho obrazy se vyznačují zjednodušením formy a detailnosti. Munch klade důraz na zachycení psychických stavů a emocí. Zpočátku se jeho dílu nedostávalo vřelého přijetí, obrazy byly označovány za násilné, podivné a běžnému publiku vzdálené. Po rozchodu s milenkou Tully Larsenovou v roce 1906 se prohloubily jeho neurózy a deprese. Poslední roky života prožil na norském venkově a po obsazení Norska Němci žil v obavách ve svém domě s celou svojí sbírkou obrazů. Svými obrazy výrazně ovlivnil
expresionisty a stal se představitelem tohoto uměleckého směru.